رابطه ابعاد کمالگرایی و جهتگیری هدفی با فرسودگی تحصیلی دانشجویان
پژوهش حاضر با هدف بررسي رابطه ابعاد کمالگرایي و جهتگیري هدفي با فرسودگي تحصیلي دانشجویان اجرا شده است. این پژوهش از نوع همبستگي چندمتغیره )تحلیل مسیر( است. جامعه آماري پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامشهر است .پس از انجام محاسبات آماري لازم بر اساس فرمول نمونهگیري کوکران تعداد نمونه
اثربخشی بازی درمانگری با رویکرد کودکمحور بر مشکلات رفتاری درونیسازی شده کودکان
هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشي بازيدرماني با رویکرد کودکمحور بر مشکلات درونيسازي شده کودکان پیش دبستاني است. براي این منظور ،23 کودک با مشکلات رفتاري طي مصاحبه با والدین شناسایي شده و با استفاده از سیاهه رفتاري کودک) CBCL، 2337( مورد ارزیابي قرار گرفتند. از میان این دانش آموزان ،13
فرسودگي شغلي پرستاران: نقش هوش هيجاني، هوش معنوي و سختکوشي
Mediating role of academic competence in the relationship between perceived teaching style and academic resilience among adolescents
Background Academic resilience is crucial for adolescents as it enables them to overcome challenges and achieve educational success, yet the mechanisms underlying its development remain inadequately understood. This study investigated the mediating role of academic competence in the association between perceived teaching style and academic resilience among adolescents. Methods This
Development and validation of School Resilience Questionnaire (SRQ) in Iranian adolescents
Background School resilience, encompassing factors like teacher involvement and school supportiveness, is crucial for positive educational outcomes in adolescents. However, few validated scales measure school resilience. This study aimed to develop and validate the School Resilience Questionnaire (SRQ) for Iranian adolescents.
اثربخشی بازی درمانگری با رویکرد کودکمحور بر مشکلات رفتاری درونیسازی شده کودکان
هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشي بازيدرماني با رویکرد کودکمحور بر مشکلات درونيسازي شده کودکان پیش دبستاني است. براي این منظور ،33 کودک با مشکلات رفتاري طي مصاحبه با والدین شناسایي شده و با استفاده از سیاهه رفتاري کودک) CBCL، 4337( مورد ارزیابي قرار گرفتند. از میان این دانش آموزان ،53