رابطه ساختار هدفي كلاس درس با خلاقيت و با واسطهگري سبكهاي تفكر در دانشآموزان دختر دوره متوسطه دوم شهرستان اسلامشهر لیلا افضلی

پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه ساختار کلاس با خلاقیت )با واسطه گری سببباهای ترار( در دانش آموزان دوره دوم متوسببطه شببهرسببتان ا سلام شهر اجرا شده ا ست. روش تحقیق از نوع همب ستگی چندمتغیره اسببت. جام ه آماری پژوهش شببامی کلیه دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهرستان اسلامشهر ) 12000 نرر( می باشد  .315 دانش آموز با ا ستراده از فرمول کوکران و به روش ت صادفی  طبقهای انتخاب شدند .

دادهها با استراده از آزمون تصویری خلاقیت تورنس) 1995(، سبک های ترار ا سترنبرگ و اگنر) 1998( و پر س شنامه ادراك از ساختار هدفی کلاس) PALS، میگلی و همااران، 2000( گردآوری ش ده اس ت. داده های این پژوهش با استراده از آزمون های ضریب همبستگی پیرسون و تحلیی مسیر )با استراده از نرم افزار آماری LISREL( تحلیی شده اند. با عنایت به برر سی اثرهای م ستقیم و غیر م ستقیم مورد برر سی،  ساختار رویارد – عملارد در کلاس درس با وا سطه گری متغیرهای سبک ترار سببلسببله مراتبی، آزاد اندیش، جزگی نگر و بیرونی با خلاقیت رابطه دارد .متغیرهای یادشده 56 درصد از واریانس نمرات در متغیر خلاقیت را پیش بینی می کنند. از میان سه ساختار تبحری، رویارد – عمالرد و اجتناب عملارد، تنها رابطه س اختار رویارد – عملارد با خلاقیت م نادار اس ت  .

فیلتر قیمت
فیلتر قیمت - slider
20,000تومان5,200,000تومان