رابطه ابعاد کمالگرایی و جهتگیری هدفی با فرسودگی تحصیلی دانشجویان

پژوهش حاضر با هدف بررسي رابطه ابعاد کمالگرایي و جهتگیري هدفي با فرسودگي تحصیلي دانشجویان اجرا شده است. این پژوهش از نوع همبستگي چندمتغیره )تحلیل مسیر( است. جامعه آماري پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامشهر است .پس از انجام محاسبات آماري لازم بر اساس فرمول نمونهگیري کوکران تعداد نمونه 183 نفر تعیین شده است. حجم نمونه مورد نظر با استفاده از روش نمونهگیري مرحلهاي و تصادفي انتخاب شد. به منظور اندازهگیري متغیرهاي پژوهش از سه پرسشنامه هدفهاي پیشرفت الیوت و مک گریگور) 9331(، فرسودگي تحصیلي شائوفلي و همکاران) 1226( و کمالگرایي هیل) 9334( استفاده شده است. نتایج نشان ميدهد که اهداف تبحرگرا و هدفمندي، داراي ضریب برآورد منفي در پیشبیني فرسودگي هستند و با افزایش میزان جهتگیري هدفي تبحرگرا و هدفمندي دانشجویان، میزان فرسودگي آنها کاهش ميیابد .

فیلتر قیمت
فیلتر قیمت - slider
20,000تومان5,200,000تومان