هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشي بازيدرماني بر بهبود توجه و تمرکز کودکان مبتلا به اختلال یادگیري است. از میان کودکان 8 ساله مراجعه کننده به مراکز درماني و مشاوره ،20 نفر که بر اساس مصاحبه تشخیصي و مقیاس هوش وکسلر کودکان، نسخه سوم، دچار اختلال یادگیري تشخیص داده شدهاند، به عنوان نمونه انتخاب شدند. در نهایت از این تعداد 10 نفر در گروه آزمایشي و 10 نفر در گروه کنترل قرار گرفتند. روش پژوهش حاضر از نوع شبه آزمایشي با طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل ميباشد. اعضاي گروه آزمایشي با استفاده از جلسات بازي-درماني همراه با بازيها و تمرینات حرکتي و شناختي تحت درمان قرار گرفتند. ابزار مورد استفاده جهت اندازه-گیري نقص توجه و تمرکز شامل مقیاسهاي هوش وکسلر کودکان – نسخه چهارم ميباشد .نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که بازيدرماني منجر به افزایش معنادار توجه و تمرکز در کودکان دچار اختلال یادگیري ميگردد .