اثربخشی آموزش خلاقیت بر خلاقیت و عزتنفس دانشآموزان دختر مقطع ابتدایی

 هدف: پژوهش حاضر بهمنظور بررسی اثربخشی آموزش خلاقیت بر خلاقیت و عزتنفس دانشآموزان دختر دوره ابتدایی اسلامشهر ،اجراشده است .روش: براي این منظور 523 نفر(  63نفر گروه آزمایشی و  63نفر گروه کنترل) از دانشآموزان مقطع ابتدایی به روش نمونهگیري خوشهاي انتخاب شدند. روش پژوهش پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل است. ابزارهاي مورداستفاده در این

پژوهش، پرسشنامه عزتنفس روزنبرگ( 5361) و آزمون تصویري خلاقیت تورنس( 5363) میباشند. دادههاي جمعآوريشده با استفاده از آزمون کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفتهاند .یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که آموزش خلاقیت تأثیر مثبت بر خلاقیت و عزتنفس دانش آموزان دارد.نتیجه گیرى: آموزش خلاقیت به دانشآموزان منجر به ارتقاي معنادار ابعاد سیالی، ابتکار و بسط در این گروه شده است. اما در بعد انعطافپذیري، رشد معناداري حاصل نشده است.

فیلتر قیمت
فیلتر قیمت - slider
20,000تومان5,200,000تومان